Heminredning & presentartiklar. Hudvård & kosmetik fria från parabener och tillsatser. Ekologiska matvaror. Kläder och textil. Vi hyr ut vanliga 3-växlade cyklar. Handla i vår webbshop nedan, genom att klicka på ikonen!
måndag 19 september 2011
Så som hemmagjord saft ska smaka med många olika smaker....
torsdag 15 september 2011
Då var det dax igen för lite nyheter mm
Till Helens Hörna har vi fått in superfina necessärer, sminkväska, skrubbvante - boll, olivtvålar med rep. Necessär finns även nu till herr. Snygga små trådkorgar till ex kök och badrum har inkommit!
Till hösten hör tända ljus och en kopp te. Vi har svart,
grönt, rött och vitt te i lösvikt från Johan Nyström.
Även mängder av Yoggi téer.
veckor....hösten är endå en fin tid!
Till hösten hör tända ljus och en kopp te. Vi har svart,
grönt, rött och vitt te i lösvikt från Johan Nyström.
Även mängder av Yoggi téer.
Våra ljus kommer från Klockargården och är helt rena, dvs
endast eteriska oljor. Vi får även in en ny leverantör om någraveckor....hösten är endå en fin tid!
onsdag 7 september 2011
Oj, oj så mycket fint vi sett och inhandlat!
Veckan som var innebar FORMEX för Helens Hörna och många andra som arbetar inom denna bransch! Tiden går fort när man har roligt och ögonen uppspärrade. Det blev riktiga heldagar på mässan. Vi fortsätter att använda oss av gamla leverantörer samt flera nya. Vilka godbitar vi hittade! Håll ett öga här på bloggen!
Höstkollektionen från Svanefors börjar att droppa in i butiken. Hittar du något som faller dig i smaken som vi inte har hemma beställer vi gärna hem.
Just nu finns det många fina kuddar/fodral, stoldynor i basfärger med volang och hålsöm.
Lite häftiga längder samt vit knytkappa. Se bilder nedan:
Häftiga jeanskuddar med sydd text
I bakgrunden skymtar några härliga prickiga muggar ifrån Svanefors.
Praktiska burkar för ex cornflakes eller mjöl.
Knythisskappa med vacker infälld rosspets!
Svart kudde finns även som hissgardin och längder! Längst fram färgställningarna på stolsfodralen med volang och hålsöm.
Om livet kunde bara kunde fyllas dessa ord längtan, glädje, kärlek....
Dessa raringar kommer vi snart hänga upp och då kommer en bättre bild!
Pläd finns hemma i lila och beige.
Höstkollektionen från Svanefors börjar att droppa in i butiken. Hittar du något som faller dig i smaken som vi inte har hemma beställer vi gärna hem.
Just nu finns det många fina kuddar/fodral, stoldynor i basfärger med volang och hålsöm.
Lite häftiga längder samt vit knytkappa. Se bilder nedan:
Häftiga jeanskuddar med sydd text
I bakgrunden skymtar några härliga prickiga muggar ifrån Svanefors.
Praktiska burkar för ex cornflakes eller mjöl.
Knythisskappa med vacker infälld rosspets!
Svart kudde finns även som hissgardin och längder! Längst fram färgställningarna på stolsfodralen med volang och hålsöm.
Om livet kunde bara kunde fyllas dessa ord längtan, glädje, kärlek....
Pläd finns hemma i lila och beige.
Omtag eller bara som dekoration.....
Ännu finns dessa kvar i våra trädgårdar trots att hösten knackar på dörren!
Fler höstgodingar kommer inom kort!
Välkommen in i butiken!
tisdag 23 augusti 2011
BLUE Dreams to take home
Det är en dröm att få prova dessa produkter med extremt hög koncentration av salt och mineraler från Döda havet. Det är ingen överdrift. Hos oss hittar du hela sortimentet av Blues produkter.
Du kan boka in en prova på kväll tillsammans med dina vänner och som värdinna erhålla bra produkter.
Boka in ett datum redan idag. Vi kommer till dig eller ni kommer till vår butik.
Välkommen!
Helen & Mia
Du kan boka in en prova på kväll tillsammans med dina vänner och som värdinna erhålla bra produkter.
Boka in ett datum redan idag. Vi kommer till dig eller ni kommer till vår butik.
Välkommen!
Helen & Mia
onsdag 17 augusti 2011
Sommaren går mot höst!!!
Sommaren går mot hösten och barnen börjar åter skolan!
Vi har haft en jättebra sommar och vi har även Nora marknad i slutet av augusti.
När hösten gör sig påmind om mörkare kvällar och lite kyla kan det smaka bra med en varmkopp te!
Nytt i augusti är att vi laddat upp med härliga lösviktstéer ifrån Johan Nyström. Vi har svart te, svart smaksatt, grönt te, superfruit, vitt te, rooibos och även Oolong te. Till téerna finns en del tillbehör iform av olika silar och mer kommer att komma in under hösten.
Fräcka och praktiska fina färger
Vi har haft en jättebra sommar och vi har även Nora marknad i slutet av augusti.
När hösten gör sig påmind om mörkare kvällar och lite kyla kan det smaka bra med en varmkopp te!
Nytt i augusti är att vi laddat upp med härliga lösviktstéer ifrån Johan Nyström. Vi har svart te, svart smaksatt, grönt te, superfruit, vitt te, rooibos och även Oolong te. Till téerna finns en del tillbehör iform av olika silar och mer kommer att komma in under hösten.
Fräcka och praktiska fina färger
torsdag 14 juli 2011
Härligt med så mycket folk i butiken!!
Oj, så mycket folk det varit i butiken nu i juli, helt fantastikt!!!
Kul, så mycket positiv feedback vi får av våra kunder! Tack!
Det kommer in en hel del nya varor nu under juli, håll till godo!
Underbara skåp i svart shabby!! Väggur i plåt! Hemlig huset i större upplaga!
Fräck brevlåda, finns i två storlekar!
Härlig grå spegel med hjärta!
Kul, så mycket positiv feedback vi får av våra kunder! Tack!
Det kommer in en hel del nya varor nu under juli, håll till godo!
Underbara skåp i svart shabby!! Väggur i plåt! Hemlig huset i större upplaga!
Höga rostfärgade krukor!
måndag 4 juli 2011
Redan juli och Noradagarna 2011 är redan här!
Butiken är laddad med nyheter....bilder kommer...njut så länge av dessa bilder
Vi har öppet denna vecka som vanligt, men med förlängt öppethållande
på lördag till 16:00 samt söndag kl 12:00 - 16:00.
Lite loppis finns nu under juli i butiken!!
Varmt välkomna!!!
Vi har öppet denna vecka som vanligt, men med förlängt öppethållande
på lördag till 16:00 samt söndag kl 12:00 - 16:00.
Lite loppis finns nu under juli i butiken!!
Varmt välkomna!!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
























