HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

söndag 19 februari 2012

Vi börjar med....



Under april/maj anländer vår första kollektion från märket Cream till butiken. Vi längtar verkligen....
Till er som tittat in i fönstret har säkert sett att vi snickrat, målat och tapetat. Allt för att göra plats för kläder och provrum. De har kommit lite nytt på hyllorna och mer är påväg in fr bla Woodwick, Ib Laursen, Strömshaga, Ziz design mm. Bilder kommer snart på bloggen!

Välkomna till Helens Hörna!

lördag 4 februari 2012

Brrr så kallt det är....


Februari, då kom kylan. Det känns som den kom försent eftersom vi längtar efter vårsol och takdropp.

Under denna vecka har det anlänt mycket nya varor och mer är påväg in.....problemet nu är att vi inte fått upp hyllor i nya delen. Provhyttensväggar är uppe och lite färg på utsidan. Nästa vecka börjar med mönsterpassning. Här kommer ett litet smakprov på lite nya varor!

Gottebord med nyleverantör Bastion Collection!



Ljuslykta i trestorlekar! Finns även grå/vit.
Fräcka ljuslyktor med vackert sken!
Supersnygg lampa!

Underbara tallrikar!




Ögongodis från Ib Laursen
Vårensfärger. Senare kommer även en vacker gul. I bakgrunden
finns även skålar i tre olika storlekar!


Dubbelsäng från Ateljé Någorlunda och överkast från Svanefors!

Vårensgardiner har börjat anlända till oss!






Lite vårpyssel till din trädgård har hittat in på hyllorna






 


                                                                 Välkomna till oss!

torsdag 2 februari 2012

Äntligen februari....

Även fast februari kom med kyla så känns det som våren är på väg! Längre och ljusare dagar och vårnytt har kommit och kommer till butiken!!! Det kan knappast bli bätttre. I butiken bygger vi, dvs Lennart provrum åt oss. Vi tar fram målarpensel, färg och tapet.

Det har kommit varor som sagt både på matsidan och på present- och interiör.

Vi börjar med mat/godis/kryddor utan tillsatser och ekologiskt förstås:











En kavalkad av kanonkryddor från Sonnentor!






Åter på hyllan har vi koksfett, ekologiskt så klart!


Burken längst till höger är kornmalt på många kunders begäran!





Förutom dessa finns även Yoggitéer!

En rad téer finns på hyllan för olika tillfällen!





Krokisar och rotfruktchips!


Goda bars!

Choklad är gott!
Kokosvatten

Ekologisk lakrits som ä'ven glutenfritt från Lakriksfabriken!







Goda kolsyrade läskedrycker utan tillsatser!

VÄLKOMNA TILL HELENS HÖRNA!




söndag 22 januari 2012

Trötta tjejer.....

Nu har vi avverkat 2 hela dagar på FORMEX och de var verkligen maximalt utnyttjade dagar.
Vi har alltid fullt upp på dessa mässor, sedan när mässan stängt blir det lite mat. Innan lampan släcks smider vi framtidsplaner. Det måste man alltid ha och samtidigt leva i nuet med glädje.
Vi har hittat mycket nytt inför vårvinter, vår och sommar. Butiken blir åter bredare. Vad det blir kommer vi snart att presentera här......

Nu måste vi ta fram hammare och spik....

Till er som väntar på vårgardinerna så börjar de anlända till butiken!!!



Hittar ni något utöver det som ej finns hemma beställer vi gärna hem!

VÄLKOMNA!!

måndag 16 januari 2012

Nya matvaror har kommit!

Rotfrukschips
Fruktgodis/remmar till de minsta!
Äntligen har ett efterfrågat bakpulver utan konstigheter hittat till vår butik!

 Tikka Masala Curry Pasta!



Ekologiska bågar!

Äppelbitar, gojjibär, tranbär mm är bara lite av vad du hittar hos oss!


Vi kommer nu i veckan åka till formex för att köpa in varor för vinter/vår/sommar!

Butiken är öppen som vanligt!

Just nu har vi ett blandat reabord med 50-70%!

VÄLKOMNA TILL OSS!

lördag 7 januari 2012

God fortsättning!!! Nya möjligheter!!!

Nu skriver vi 2012 på Helens Hörna!

Vi lämnar ett bra år bakom oss och satsar ännu mer på 2012!

Helens Hörna kommer under januari att utöka sin lokalyta, vilket innebär fler varor och bredare sortiment!

Vi kommer att behålla vårt sortiment, men utöka.....

Butiken kommer att vara lite rörig och snart stundar formex, då de nya inköpen ska göras!

En del varor hittar in på hyllorna de närmsta veckorna!

Vi hälsar även Elisabeth välkommen till oss som kommer att köra olika behandlingar några dagar i veckan!
Ansikte, fötter, händer och taktilmassage mm.
Mer info kommer snart!

Vi önskar alla våra kunder ett fint och bra år 2012!

Helen & Mia