HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

söndag 5 maj 2013

Mycket händer i butiken och i Nora under maj!

Förra veckan deltog vi i modevisning på Nora stadshotell anordnad av Bergslagens sparbank. En trevlig kväll och möjlighet att träffa andra affärsinnehavare i stan. Kul!
Tack till Hans & Håkan samt Maries skor för bra samarbete.

Nu börjar turisterna hitta till stan! Roligt när det åter är liv på stadens gator.

Vi har modekväll på hörnan den 27:e maj och där är det fullbokat. För att alla och fler ska få plats så kör vi en kväll till ,nämligen tisdagen 28:maj. Vi startar 18:30 båda kvällarna.

Till alla norabor och turister f r o m den 18 maj har vi öppet
till 16:00 på lördagar. Detta gäller främst medlemmar i köpmannaföreningen.

Det har kommit nytt till butiken.....


Fina fågeholkar till trädgården!

Läckra ljuslyktor!

 
 
Svarta snygga hängare!

Avlastningsbord mm


Taklampa

Taklampa

 


 
Vi har tvättnötter, diskmedel av tvättnötter mm

                                            












 
Mer nyheter presenteras i nästa inlägg!
 
Varmt välkomna!
 
Helen & Mia

onsdag 24 april 2013

Så mycket fina vår- och sommar kläder..och lite till dvs inredning!

Vi har haft mycket att göra de sista veckorna i butiken, då det kommit så mycket nytt för vår och sommar. Det har även kommit mycket inredning. Mycket händer i butiken just nu.

Nästa vecka ska vi delta i modevisning tillsammans med Bergslagens sparbank och några fler aktörer. Den 27 maj har vi åter modekväll i butiken med flera kanonerbjudanden. Här gäller förbokning och först till kvarn. 

Mycket kul händer i Nora till sommaren. Vi deltar nu i en utbildning gällande Maria Lang eller Dagmar. Ni har väl inte missat böckerna eller nya filmen?! Vi besökte utställningen om Maria Lang som är gjord av Ove Hoffner.

Tack Ove, turistbyrån och maria Comstedt för en trevlig och underhållande kväll. 

Det blir nog en kanonsommar!!!!

Nedan följer lite nytt;
Finns i vit och militär grön.





Finns i creme och rosa.








Välkomna till Helens Hörna!

Helen & Mia

onsdag 3 april 2013

Våren kommer sakta men säkert..

Konstigt att det går fortare med tiden på våren än på hösten.
Vi är redan i början av april och det börjar redan märkas på människor att man är sugen på gardiner, kläder och inredning. Vi har mycket nytt på matsidan och även vår- och sommarkläder. Många färger som neon, aqua och kakhi är rätt i vår. Är du lite skeptisk till kläder i neon kan man alltid lägga till en neonscarf. Vi har flera att välja på.












Mer kläder från Cream och Capri finns i butiken..
Vi väntar på mer kläder och inredning från en ny leverantör inom några veckor. Välkomna in till oss i butiken!