Vi vill passa på att tacka alla gäster/vänner/kunder som kom på vår Capri & Creamkväll. Vi kommer att ordna en kväll till i november igen.
13 november har vi tillsammans med ABF bjudit hit Tommy Svensson för att föreläsa om teamat "Ät dig till ett hälsosammare liv". Att välja rätt mat i butik. Tid 18:30-21:00 på biografen i Nora.
Kostnad 50kr per person och biljetterna finns hos oss.
Nu har mycket nyheter kommit in till oss som t ex kläder, smycken, inredning m m.
Imorgon åker vi åter och träffar Cream för att köpa in vår och sommarkläder.
Till er som vill hyra MTB-cykel finns det fortfarande möjlighet. Nu är hösten som vackrast.
Här kommer lite bilder på en del kläder som nyss kommit in till oss!
Välkomna till oss!
Helen, Mia, Agneta
Heminredning & presentartiklar. Hudvård & kosmetik fria från parabener och tillsatser. Ekologiska matvaror. Kläder och textil. Vi hyr ut vanliga 3-växlade cyklar. Handla i vår webbshop nedan, genom att klicka på ikonen!
måndag 7 oktober 2013
torsdag 19 september 2013
Höstgott och nytt på hörnan!
Nu är hösten här på riktigt och vi får tända ljus och mysa!
Vi har fått in mängder med nya varor på matsidan och det glädjer oss, då det är mycket tillsatser i vår mat idag. Vi letar ständigt efter goda nyheter utan tillsatser. Det ska också vara ekologiskt och fairtrade. Många gånger är det svårt att hitta dessa tre krav tillsammans, men vårt ledstjärna är så lite eller inga tillsatser som möjligt. Vi brinner för det naturliga!
Vi är också återförsäljare av bioidentiska läkemedel från Thorne, så naturligt och rent som möjligt.
I november kommer Tommy Svensson och föreläser om tillsatser i bl a mat. Vi återkommer om tid och plats.
Glädjade är också att vår webshop börjar ta form, klicka på kundvagnen uppe till vänster i bloggen.
Under hösten kommer ni träffa vår praktikant Emma i butiken.
Varmt välkomna till oss!
Vi är sedan någon vecka återförsäljare av gott och nyttigt från
Knäck &Bräck
Nytt på hyllan är björkaska
Mängder av godsaker från Alter Hedens
Alf Spångbers Hälsogröt med massor av nyttigheter.
Mycket mer nyheter finns i butiken!
söndag 8 september 2013
Mängder av nyheter!!!!!!
Träden har börjat bli gula....men vädret levererar denna sommar/höst. Hösten känns avlägsen, men den knackar på under morgontimmarna med dimma.
Nora marknad och Ljusstråk 2013 är slut för detta år. Nu är det högtid att tända ljus hemma om kvällarna. Hos oss hittar du Woodwick ljus med sprakande veke och underbara dofter.
Vi har under två veckor fått mängder med varor från olika leverantörer. Vi har fått in mycket nytt på bl a kläder och inredning.
Här kommer ett smakprov på kläder från cream.....
Nora marknad och Ljusstråk 2013 är slut för detta år. Nu är det högtid att tända ljus hemma om kvällarna. Hos oss hittar du Woodwick ljus med sprakande veke och underbara dofter.
Vi har under två veckor fått mängder med varor från olika leverantörer. Vi har fått in mycket nytt på bl a kläder och inredning.
Här kommer ett smakprov på kläder från cream.....
Vi fortsätter att sälja ut delar av sommarkollektionen 30-50%.
Till er som gillade Creamunderkläder så finns det fortfarande en del kvar!
Välkommen till Helens Hörna!
Helen Mia Agneta
lördag 17 augusti 2013
Nu kör vi......
Ja, det gjorde Helen och jag vår första arbetsdag tillsammans. Vi körde på och vips så var vi på norra vägen mot STHLM och Formex. Vi körde alltså fel... skulle södra vägen. Det blir såhär när man har roligt och bubblar, men det blev en liten omväg. Vi som inte hade tid...Ni ska ju veta att detta inte var första gången vi åkte denna väg.
Vi vill tacka alla kunder från när och fjärran för en fantastisk sommar! Nu väntar Noramarken......
Vi hade perfekta dagar på mässan, men dagarna var utnyttjade till max. Vi hittade mumsiga, fina, roliga, snygga, doftiga, mjuka och häftiga nyheter......
Vi presenterar lite från mässan:
Vi är ju inte bara kafferostare utan även tehandlare, och det vi vill visa upp på Formex är ett helt nytt te-koncept. Vi tror på den svenska smaken både vad gäller form och smakupplevelse. Därför har vi tagit fram ett nytt ärligare, kravlösare, roligare, svenskare och godare te-koncept. Självklart ekologiskt.
Det är ett kvalitets-te som är förpackat i en typografisk och avskalad förpackning.
Vi tror att alla kommer älska det! Kommer i oktober till Hörnan!!! 6st olika smaker....we love it!
Vi vill tacka alla kunder från när och fjärran för en fantastisk sommar! Nu väntar Noramarken......
Vi hade perfekta dagar på mässan, men dagarna var utnyttjade till max. Vi hittade mumsiga, fina, roliga, snygga, doftiga, mjuka och häftiga nyheter......
Vi presenterar lite från mässan:
Vi är ju inte bara kafferostare utan även tehandlare, och det vi vill visa upp på Formex är ett helt nytt te-koncept. Vi tror på den svenska smaken både vad gäller form och smakupplevelse. Därför har vi tagit fram ett nytt ärligare, kravlösare, roligare, svenskare och godare te-koncept. Självklart ekologiskt.
Det är ett kvalitets-te som är förpackat i en typografisk och avskalad förpackning.
Vi tror att alla kommer älska det! Kommer i oktober till Hörnan!!! 6st olika smaker....we love it!
Underbara ting kan man aldrig få nog av....fantastiska nyheter kommer till hyllan från Strömshaga till Nora marken!
Vi kommer även att få in många nyheter från:
Ett företag som tänker på etik och moral, som passar in i vårt koncept. Då vi brinner för ekologiskt, mat utan tillsatser och faitrade.
Gå in och se på deras film om tillverkning http://www.differentdesign.se/
Vi har många nyheter på gång och en del nya leverantörer!
Vi har 30% på en del vår och sommar kläder från Cream!
Webshopen ligger ute, men varor saknas ännu. Då den kommer att fungera fullt ut vid mitten av oktober.
Varmt välkomna till oss!
Önskar
Helen, Mia, Agneta
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


























































