HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

söndag 5 juli 2015

Noradagarna har passerat med troligt värmerekord....

 

Vi har haft en fantastisk vecka med folk och värme!

Det är härligt med allt människor från när och fjärran!

Noradagarna var bra, men lite mindre folk än vanligt. En förklaring är att det varit så varmt och den första riktiga värmen för i år. Många ville nog bada och sola.

Vi har fått in mycket nytt från Cream under veckan som gått, några smakprov vad som finns!




 






 




Kjolen ovan finns hemma i mullvadsbrun.







Creamjeans demin delight är helt fantastiskt sköna och bra passform, love it!
De finns i olika jeansfärger och nu även i vitt, svart, brun och lila!







Mysigt sköna!!! Kom in och prova!!!

Detta är bara en liten del vad som finns inne just! Vi håller även på att utöka vår mat, hygien, hudvård-del. Vi eftersträvar ekologiskt och framförallt inga tillsatser till mage, kropp och hem.

Varmt välkomna till Helens Hörna!!!!!
    




måndag 1 juni 2015

Tiden står inte still....

Det var ett tag sedan vi uppdaterade bloggen och detta beror på att vi haft mycket att göra. Tiden räcker inte till!

Vi har fått in mycket varor de sista månaderna såväl kläder, presentartiklar, hudvård som mat utan tillsatser.

Det har varit kallt nu i maj och vi väntar på att solen ska skina och värma.

Här kommer lite bilder på det som finns i butiken just nu!

Våra kläder kommer från Cream, Tina Wodstrup, Kanok och Capri!

 
Den högra fina sommarklänningen finns fortfarande kvar i några enstaka storlekar!
 
Finns i två färgställningar!
 






Samtliga kläder kommer från Cream!

Sommargodis i pastell!

 Så rätt i vår/sommar!

 
 
Tuggummi utan tillsatser!


Till fredag! Chips till tacosen, utan tillsatser!


Superfruit te!



Det finns mycket gott på hyllorna nu och vi gillar "naturligt"!


VÄLKOMNA TILL OSS!

 

Helen, Mia, Agneta

 




 


 

torsdag 12 mars 2015

Anar vår i luften!

Nu har vi ett härligt vårväder och vi har fått in fina vår- och sommarkläder till butiken från Cream, Capri, Odahl och Kanok! Vi kommer att visa lite bilder på detta i bloggen och på Facebook under nästa vecka.

Denna vecka bjuder vi på interiörbilder från butiken på vad du kan hitta hos oss på hörnan.


Rosa, vitt och mintgrönt så fint nu på vårkanten!

Smällkarameller ifrån Strömshaga!

Lite nytt i köket!

Pajformar i porslin och fina muffinsformar, allt från Miljögården!

En blandad kompott med inredningsdetaljer!
 

Det blir påsk även i år!

Varför inte ge bort en nalle, ung som gammal!
En riktig samlarnalle.

Mysiga trähästar!

Fräscha ljuslyktor nu i vår!

Hos oss kan du hitta lite kort och adressböcker mm

Till badrummet...

Vackra naglar!

Mängder av nagellack från Mavala och China glaze!
 
Ett axplock på vad vi har i butiken just nu!
Är du inte från Nora, kan vi alltid skicka!
Kläder hittar du i vår webshop!
 
1 april har vi kvällsöppet till klockan 20:00.
 
Varmt välkomna till Helens Hörna!

onsdag 28 januari 2015

Formex och uppfräschning i butiken!

I mitten av januari var vi Formex i Älvsjö utanför Stockholm för att köpa in vår- och sommarnyheter.
Vi köpte in såväl mat, kläder, hudvård som inredning. Vi hittade nya leverantörer på mat och konfektsidan Gränna choklad, Arbro ångbageri och Tant Ninnis och påfyllning från Börslyckegård och Altarhedens.
tant_ninnis_karlek

Alla Hjärtans Dag

På inredningssidan hittade vi Sköna ting, Affari, Miljögården och fler nyheter från Ib Laursen, Different design, Chic Antique, Interstil, Strömshaga och Interiöhuset. Ny kollektion från Svanefors är påväg!

Vi har under dagarna fått försmak på vår från Capri och Cream!

Under en veckas tid har vi skruvat hyllor för ny förvaring och upphängning i butiken för kläder. Det blir lättare för dig som kund att få en överblick. Kommande vecka blir det nog tid att ta tag i webshopen.

Dags att gå plocka upp Tant Ninnis konfekt......mmmm

Välkomna till Helens Hörna!





tisdag 20 januari 2015

En händelserik höst och nu mitt vintern!

Hej på er!

Ni undrar säkert var vi tog vägen i höst och kanske saknar våra inlägg här på bloggen! Till er som besökt oss i butiken, vet att vi uppgraderat vår dator och även kassasystemet. Till våra lättnad så hjälper vår kassa oss numera med inventeringen! Det spar mycket tid. Det var dock en del pyssel med att lägga in alla varor i burken med alla EAN-koder, pust!!!! Vid jul var det roligare!

Vi har haft ett bra år och det tackar vi alla er, kunder för som gästat oss i butiken!

Under hösten har vi haft modekvällar som varit fullbokade och trevliga! Det blir fler till våren med mycket nytt.

Vi har redan börjat få in våra vår- och sommarkläder från bl a Cream. Snart kommer Capri, kanok, blooming och sedan Tina Wodstrup i mars.

Till denna säsong lanserar Cream sitt jeansmärke i olika modeller. Dessa byxor älskar vi!



 
Vi önskar alla våra kunder ett fantastiskt 2015!
 
Under kommande inlägg kommer vi skriva lite från FORMEX, där vi hade fina och intensiva dagar!
 
Vi kommer även att aktivera vår webshop som vi inte haft tid med. Den kommer först att innehålla bara kläder.
 
Vårt skafferi växer med ekologiska och fairtrade livsmedel, hygien och rengöring!
 
VÄLKOMMEN TILL OSS!!!