HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

fredag 28 juni 2013

Sviiiiischhhhh....så är det snart Noradagarna!!!!

Helen är åter på svenskmark....borta bra men hemma bäst.

Gör ett litet snabbt inlägg här i bloggen för nu är man ganska trött vid hemkomst. Underbara dagar med härligt folk varje dag!

Ibland dyker det upp en och annan oväntad i butiken som är hem till Nora på lite besök. Alltid lika kul att få prata en stund.

Till veckan har vi åter Noradagarna som har ett fullspäckat program ons - lördag. För er som vill ha program, finns det hos oss och i flera andra butiker.

Vi fortsätter med våra rea på de fantastiska underkläderna från Cream, 50% på ordinarie pris.


 
 
Vi önskar alla en fin sommar och härlig ledighet!
 
Helen & Mia

fredag 14 juni 2013

Sommartider...hej..hej...

Så har halva juni passerat utan att vi hunnit blinka.....
Sommarlov och semester står för dörren. Det är nu vi vill stanna klockan och njuta av att vi har lite värme, sol och ljusa nätter. Vi har så många fantastiska kunder/människor som kommer till oss i butiken varje dag såväl Norabo/turist som någon ifrån grannkommunerna.  Det är så trevligt när man hinner och prata en stund med alla. Vi har haft mycket att göra de närmaste veckorna.

Igår torsdag var vi till Karlstad och träffade mysiga Lou från Cream. Vi köpte in för dec, jan och februari. Oj vad mycket godbitar....Det är konstig känsla att redan vara så långt fram.

Vi är ju mitt i vår högsäsong. Har skickat iväg Helen på lite välbehövlig semester ifrån husbyggnation och butik. Nu håller Mia och Helens mamma Agneta ställningarna och sedan är det dax för Mia att ha semester. I juli och en bit in i Augusti har vi anställt Tova för att vara oss behjälplig i butiken. Hon har haft pratik under året, då hon gått stylist på gymnasiet. Tjejen tog studenten!!! Hipphurra!!!

Här kommer lite nytt från Cream......som kom i onsdags!

 Linnen har kommit in i grått och lite militärgrön
 Dessa sköna t-shirt har kommit in i lavendel och creme med snörning bak
 Omtyckt klassisk kofta
 
 Mjuka sköna jeans med mudd
 Tights har åter kommit in från Cream i svart, creme, sand

Varmt välkomna till oss i sommar!

fredag 31 maj 2013

Tack alla!

Vi vill passa på att tacka alla som kom till modekvällarna måndag och tisdag! Vi vill också passa på att tacka alla goa och trevliga människor som tittar in i butiken! Det har varit en vecka med mycket och roligt jobb!

Nu kavlar vi upp ärmarna för sommaren och just idag höll vi på att flytabort vid kassan då den vackra solen låg på hela eftermiddagen.
Solen är alltid välkommen!

Under närmaste tiden kör vi erbjudanden på underkläder från Cream. 50% Superfina och sköna! De finns i från B-kupa - E-kupa, från 75 - 85. Trosorna finns från 36 - 44.

Här kommer några godbitar och lite fler finns i butiken:

 
Välkomna till oss!
 
Helen & Mia
 
Långlördag på sommaren till kl 16:00!

söndag 19 maj 2013

Äntligen kom....

Värmen kom till slut och det är folk på stadens gator, mtb-cyklister och camping gäster är i farten.

Cykeluthyrningen är igång...du vet väl att även du som Norabo, Lindesbergare mm kan hyra mountainbikecykel på Helens Hörna.
Vi har kanonfina leder.....

Nu rullar dagarna på och tiden springer iväg. Vi har fått myckt nytt den senaste tiden. Till veckan är det dax att fylla på matförådet!

Tro det eller ej, men vi har beställt de första julsakerna från Ib Laursen...vi vill inte tro att det ska bli vinter igen, pust!

På tisdag åker vi och köper in sensommar/höst ifrån Capri Collection.

Vi har många fina inredningdetaljer på hyllorna....

















Välkomna in i butiken!

Helen & Mia

söndag 5 maj 2013

Mycket händer i butiken och i Nora under maj!

Förra veckan deltog vi i modevisning på Nora stadshotell anordnad av Bergslagens sparbank. En trevlig kväll och möjlighet att träffa andra affärsinnehavare i stan. Kul!
Tack till Hans & Håkan samt Maries skor för bra samarbete.

Nu börjar turisterna hitta till stan! Roligt när det åter är liv på stadens gator.

Vi har modekväll på hörnan den 27:e maj och där är det fullbokat. För att alla och fler ska få plats så kör vi en kväll till ,nämligen tisdagen 28:maj. Vi startar 18:30 båda kvällarna.

Till alla norabor och turister f r o m den 18 maj har vi öppet
till 16:00 på lördagar. Detta gäller främst medlemmar i köpmannaföreningen.

Det har kommit nytt till butiken.....


Fina fågeholkar till trädgården!

Läckra ljuslyktor!

 
 
Svarta snygga hängare!

Avlastningsbord mm


Taklampa

Taklampa

 


 
Vi har tvättnötter, diskmedel av tvättnötter mm

                                            












 
Mer nyheter presenteras i nästa inlägg!
 
Varmt välkomna!
 
Helen & Mia