HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

lördag 17 augusti 2013

Nu kör vi......

Ja, det gjorde Helen och jag vår första arbetsdag tillsammans. Vi körde på och vips så var vi på norra vägen mot STHLM och Formex. Vi körde alltså fel... skulle södra vägen. Det blir såhär när man har roligt och bubblar, men det blev en liten omväg. Vi som inte hade tid...Ni ska ju veta att detta inte var första gången vi åkte denna väg.

Vi vill tacka alla kunder från när och fjärran för en fantastisk sommar! Nu väntar Noramarken......

Vi hade perfekta dagar på mässan, men dagarna var utnyttjade till max. Vi hittade mumsiga, fina, roliga, snygga, doftiga, mjuka och häftiga nyheter......

Vi presenterar lite från mässan:

Vi är ju inte bara kafferostare utan även tehandlare, och det vi vill visa upp på Formex är ett helt nytt te-koncept. Vi tror på den svenska smaken både vad gäller form och smakupplevelse. Därför har vi tagit fram ett nytt ärligare, kravlösare, roligare, svenskare och godare te-koncept. Självklart ekologiskt.
Det är ett kvalitets-te som är förpackat i en typografisk och avskalad förpackning.
Vi tror att alla kommer älska det! Kommer i oktober till Hörnan!!! 6st olika smaker....we love it!



 
Underbara ting kan man aldrig få nog av....fantastiska nyheter kommer till hyllan från Strömshaga till Nora marken!
 
Vi kommer även att få in många nyheter från:
 

Ett företag som tänker på etik och moral, som passar in i vårt koncept. Då vi brinner för ekologiskt, mat utan tillsatser och faitrade.
Gå in och se på deras film om tillverkning http://www.differentdesign.se/
 

 
 
 
Vi har många nyheter på gång och en del nya leverantörer!
 
Vi har 30% på en del vår och sommar kläder från Cream!
 
Webshopen ligger ute, men varor saknas ännu. Då den kommer att fungera fullt ut vid mitten av oktober.
 
Varmt välkomna till oss!
 
Önskar
 
Helen, Mia, Agneta
 

torsdag 11 juli 2013

Mitt i sommaren!

Vi närmar oss mitten av juli och Noradagarna är över. Vi hade många nöjda och glada kunder! Tyvärr går tiden så fort när det är mycket folk att man knappt hinner tänka Noradagarna.

Nästa vecka kommer Tova till oss och arbetar när Mia har semester och Helen arbetar på Villa Björkudden. Tova kommer att vara hos oss halva juli och augusti. Vi har även hjälp av Helens mamma Agneta.

Rea pågår i butiken 30-60% på utvalda delar av vinter/vår/sommar kollektionerna. Vi har fortfarande underkläder kvar från Cream 50%.

Passa på att hyra MTB-cykel hos i sommar och prova cykellederna under semestern.

Nedan följer lite nyheter som finns i butiken från Cream:








Nu tar bloggen semester fram till 21 augusti och då kommer vi att börjar aktivera webshopen med mer kläder mm.

Fortsatt härlig semster alla eller välkommen tillbaka till jobbet!

Önskar Helen, Mia, Agneta och Tova!

fredag 28 juni 2013

Sviiiiischhhhh....så är det snart Noradagarna!!!!

Helen är åter på svenskmark....borta bra men hemma bäst.

Gör ett litet snabbt inlägg här i bloggen för nu är man ganska trött vid hemkomst. Underbara dagar med härligt folk varje dag!

Ibland dyker det upp en och annan oväntad i butiken som är hem till Nora på lite besök. Alltid lika kul att få prata en stund.

Till veckan har vi åter Noradagarna som har ett fullspäckat program ons - lördag. För er som vill ha program, finns det hos oss och i flera andra butiker.

Vi fortsätter med våra rea på de fantastiska underkläderna från Cream, 50% på ordinarie pris.


 
 
Vi önskar alla en fin sommar och härlig ledighet!
 
Helen & Mia

fredag 14 juni 2013

Sommartider...hej..hej...

Så har halva juni passerat utan att vi hunnit blinka.....
Sommarlov och semester står för dörren. Det är nu vi vill stanna klockan och njuta av att vi har lite värme, sol och ljusa nätter. Vi har så många fantastiska kunder/människor som kommer till oss i butiken varje dag såväl Norabo/turist som någon ifrån grannkommunerna.  Det är så trevligt när man hinner och prata en stund med alla. Vi har haft mycket att göra de närmaste veckorna.

Igår torsdag var vi till Karlstad och träffade mysiga Lou från Cream. Vi köpte in för dec, jan och februari. Oj vad mycket godbitar....Det är konstig känsla att redan vara så långt fram.

Vi är ju mitt i vår högsäsong. Har skickat iväg Helen på lite välbehövlig semester ifrån husbyggnation och butik. Nu håller Mia och Helens mamma Agneta ställningarna och sedan är det dax för Mia att ha semester. I juli och en bit in i Augusti har vi anställt Tova för att vara oss behjälplig i butiken. Hon har haft pratik under året, då hon gått stylist på gymnasiet. Tjejen tog studenten!!! Hipphurra!!!

Här kommer lite nytt från Cream......som kom i onsdags!

 Linnen har kommit in i grått och lite militärgrön
 Dessa sköna t-shirt har kommit in i lavendel och creme med snörning bak
 Omtyckt klassisk kofta
 
 Mjuka sköna jeans med mudd
 Tights har åter kommit in från Cream i svart, creme, sand

Varmt välkomna till oss i sommar!

fredag 31 maj 2013

Tack alla!

Vi vill passa på att tacka alla som kom till modekvällarna måndag och tisdag! Vi vill också passa på att tacka alla goa och trevliga människor som tittar in i butiken! Det har varit en vecka med mycket och roligt jobb!

Nu kavlar vi upp ärmarna för sommaren och just idag höll vi på att flytabort vid kassan då den vackra solen låg på hela eftermiddagen.
Solen är alltid välkommen!

Under närmaste tiden kör vi erbjudanden på underkläder från Cream. 50% Superfina och sköna! De finns i från B-kupa - E-kupa, från 75 - 85. Trosorna finns från 36 - 44.

Här kommer några godbitar och lite fler finns i butiken:

 
Välkomna till oss!
 
Helen & Mia
 
Långlördag på sommaren till kl 16:00!

söndag 19 maj 2013

Äntligen kom....

Värmen kom till slut och det är folk på stadens gator, mtb-cyklister och camping gäster är i farten.

Cykeluthyrningen är igång...du vet väl att även du som Norabo, Lindesbergare mm kan hyra mountainbikecykel på Helens Hörna.
Vi har kanonfina leder.....

Nu rullar dagarna på och tiden springer iväg. Vi har fått myckt nytt den senaste tiden. Till veckan är det dax att fylla på matförådet!

Tro det eller ej, men vi har beställt de första julsakerna från Ib Laursen...vi vill inte tro att det ska bli vinter igen, pust!

På tisdag åker vi och köper in sensommar/höst ifrån Capri Collection.

Vi har många fina inredningdetaljer på hyllorna....

















Välkomna in i butiken!

Helen & Mia

söndag 5 maj 2013

Mycket händer i butiken och i Nora under maj!

Förra veckan deltog vi i modevisning på Nora stadshotell anordnad av Bergslagens sparbank. En trevlig kväll och möjlighet att träffa andra affärsinnehavare i stan. Kul!
Tack till Hans & Håkan samt Maries skor för bra samarbete.

Nu börjar turisterna hitta till stan! Roligt när det åter är liv på stadens gator.

Vi har modekväll på hörnan den 27:e maj och där är det fullbokat. För att alla och fler ska få plats så kör vi en kväll till ,nämligen tisdagen 28:maj. Vi startar 18:30 båda kvällarna.

Till alla norabor och turister f r o m den 18 maj har vi öppet
till 16:00 på lördagar. Detta gäller främst medlemmar i köpmannaföreningen.

Det har kommit nytt till butiken.....


Fina fågeholkar till trädgården!

Läckra ljuslyktor!

 
 
Svarta snygga hängare!

Avlastningsbord mm


Taklampa

Taklampa

 


 
Vi har tvättnötter, diskmedel av tvättnötter mm

                                            












 
Mer nyheter presenteras i nästa inlägg!
 
Varmt välkomna!
 
Helen & Mia