HANDLA I VÅR WEBSHOP

HANDLA I VÅR WEBSHOP
HANDLA I VÅR WEBSHOP

torsdag 12 mars 2015

Anar vår i luften!

Nu har vi ett härligt vårväder och vi har fått in fina vår- och sommarkläder till butiken från Cream, Capri, Odahl och Kanok! Vi kommer att visa lite bilder på detta i bloggen och på Facebook under nästa vecka.

Denna vecka bjuder vi på interiörbilder från butiken på vad du kan hitta hos oss på hörnan.


Rosa, vitt och mintgrönt så fint nu på vårkanten!

Smällkarameller ifrån Strömshaga!

Lite nytt i köket!

Pajformar i porslin och fina muffinsformar, allt från Miljögården!

En blandad kompott med inredningsdetaljer!
 

Det blir påsk även i år!

Varför inte ge bort en nalle, ung som gammal!
En riktig samlarnalle.

Mysiga trähästar!

Fräscha ljuslyktor nu i vår!

Hos oss kan du hitta lite kort och adressböcker mm

Till badrummet...

Vackra naglar!

Mängder av nagellack från Mavala och China glaze!
 
Ett axplock på vad vi har i butiken just nu!
Är du inte från Nora, kan vi alltid skicka!
Kläder hittar du i vår webshop!
 
1 april har vi kvällsöppet till klockan 20:00.
 
Varmt välkomna till Helens Hörna!

onsdag 28 januari 2015

Formex och uppfräschning i butiken!

I mitten av januari var vi Formex i Älvsjö utanför Stockholm för att köpa in vår- och sommarnyheter.
Vi köpte in såväl mat, kläder, hudvård som inredning. Vi hittade nya leverantörer på mat och konfektsidan Gränna choklad, Arbro ångbageri och Tant Ninnis och påfyllning från Börslyckegård och Altarhedens.
tant_ninnis_karlek

Alla Hjärtans Dag

På inredningssidan hittade vi Sköna ting, Affari, Miljögården och fler nyheter från Ib Laursen, Different design, Chic Antique, Interstil, Strömshaga och Interiöhuset. Ny kollektion från Svanefors är påväg!

Vi har under dagarna fått försmak på vår från Capri och Cream!

Under en veckas tid har vi skruvat hyllor för ny förvaring och upphängning i butiken för kläder. Det blir lättare för dig som kund att få en överblick. Kommande vecka blir det nog tid att ta tag i webshopen.

Dags att gå plocka upp Tant Ninnis konfekt......mmmm

Välkomna till Helens Hörna!





tisdag 20 januari 2015

En händelserik höst och nu mitt vintern!

Hej på er!

Ni undrar säkert var vi tog vägen i höst och kanske saknar våra inlägg här på bloggen! Till er som besökt oss i butiken, vet att vi uppgraderat vår dator och även kassasystemet. Till våra lättnad så hjälper vår kassa oss numera med inventeringen! Det spar mycket tid. Det var dock en del pyssel med att lägga in alla varor i burken med alla EAN-koder, pust!!!! Vid jul var det roligare!

Vi har haft ett bra år och det tackar vi alla er, kunder för som gästat oss i butiken!

Under hösten har vi haft modekvällar som varit fullbokade och trevliga! Det blir fler till våren med mycket nytt.

Vi har redan börjat få in våra vår- och sommarkläder från bl a Cream. Snart kommer Capri, kanok, blooming och sedan Tina Wodstrup i mars.

Till denna säsong lanserar Cream sitt jeansmärke i olika modeller. Dessa byxor älskar vi!



 
Vi önskar alla våra kunder ett fantastiskt 2015!
 
Under kommande inlägg kommer vi skriva lite från FORMEX, där vi hade fina och intensiva dagar!
 
Vi kommer även att aktivera vår webshop som vi inte haft tid med. Den kommer först att innehålla bara kläder.
 
Vårt skafferi växer med ekologiska och fairtrade livsmedel, hygien och rengöring!
 
VÄLKOMMEN TILL OSS!!!

måndag 1 september 2014

Tusan också, där gick sommaren!

Vi blickar tillbaka på en fantastisk sommar. Sommaren hade allt, framförallt sol. Nu väntar vi på en härlig frisk höst med många klara dagar. Lite tid för långpromenader bland prasslade löv och kvällsmys, till tända ljus.

Sommaren avslutades i vanlig ordning med Nora marken.....även vi tog oss ut korta stunder.

De senaste två veckorna har vi fått mycket nya varor bla Cream, Capri, Kreativ insikt, interiörhuset mm

Vi tackar alla våra vänner och kunder för en härlig sommar, nu taggar vi höst och får hemma nya varor.

Testa MTB-cykel i höst, finns att hyra hos oss! Upplev natur, fart och galenskap...

Här kommer lite godbitar som finns hemma nu från Capri och Cream:
Bild på Colette Cardigan Grey MelangeBild på Ilona Tee Sand/BlackBild på Gail Tee White/Black
Bild på Maya Belt Black/Grey/WhiteBild på Mercy Top Creme/BlackBild på Eagle Tunic Offwhite
Bild på Nilea Tunic Antique CremeBild på Mendler Tee PetrolBild på Kitty Singlet Petrol
Bild på Hedwig Sweater Black/SandBild på Dean Poncho BordeauxBild på Havanna Jacket Black
CREAM KALIA TOP  646100


CREAM GAIL BLOUSE 645168
CREAM HELGA DRESS 646029
CREAM MATTIE TUNIC 645044


Varmt välkomna till oss i höst!!!!

måndag 30 juni 2014

Vi skriver 1 juli......imorgon

Vi befinner oss mitt i svenska sommaren...och värmen och solen är saknad...brrrr.

Upptäckte att det var ca 7v sedan bloggen uppdaterades och detta beror på att vi har haft mycket att göra. Vi har haft en fin vår och sommar, allt mer kunder hittar till butiken. Vi har även haft mycket att göra på vår lediga tid.

Det händer alltid något nytt eller roligt i butiken, så man går hem med ett leende.

För ca 3-4 v började vi med två nya klädmärken: Kanok och Blooming!!! Båda klädmärkena har fantstisk kvalité. Kanok har kläder från XS-3XL och de flesta plaggen är A-formade. Blooming går åt det romantiska, men lite rejält och skönt. Det lilla extra i fantastisk färger. Finns fr S-XL. Är det något vi inte har hemma tar vi hem det, inom några dagar.

 
 Lite axplock vad vi har hemma från Kanok!

ÄLSKLINGSHOODIE ROSA PUSSTRÖJA RANDIG ROSA

 En del av det vi har hemma nu!




Nu kavlar vi upp ärmarna för en mycket intensivperiod med fanstiska kunder/vänner/turister. Tänk vad mycket positivt vi får höra från alla turister, vad Nora är vackert, mysigt mm. Ni som inte håller med skulle behöva vara i butiken några dagar så skulle ni förstå vilken fantastisk kommun vi bor i, trots att en del gnäller. Nora har inte bara stadskärnan, det finns så oändligt mycket mer. Ett helt smörgåsbord ligger uppdukat för dig varje dag.

Vi har öppet mån - fre 10:30 -18 och lördagar stänger vi först kl 16 och detta gäller t o m sista augusti.

Hos oss kan du hyra MTB-cykel och prova härliga och vackra leder. Vill du hyra en cykel för att cykla i terräng kostar det 290kr per dag.

Vi har fått en mycket i vårt skafferi utan tillsatser och glutenfritt!  Foto: Glutenfria nyheter hos oss 󾌵


Mia går snart på semester och då dyker vår Tova upp i butiken för att hålla ställningarna medans hon är borta, tillsammans med Helen och Agneta.

Passar på att önska alla våra kunder/vänner en fin ledighet/semester!


onsdag 7 maj 2014

Våren har stannat av, men fortsätter på hörnan!

Nu har det varit glest mellan inläggen, men det händer något på hörnan trots att inläggen inte duggat tätt.

Turisterna har återvänt till Nora om ej så många ännu. Bussarna kommer alltid oavsett väder. När solen lyser är det ganska mycket folk på gatorna. Noraglassen lockar, Helen & Mia lockas till Caféet tvärsöver gatan. Mumsigt!

Snart blir det gågata på Prästgatan och detta innebär att medlemmarna i Noraköpmannaförening har öppet till kl 16:00 på lördagar.

Idag fick vi en laddning från Naturkosmetik och Kungmarkatta.
Oliverna, kokosfettet, vaniljpulvret var efterlängtade av många, men nu är de åter på hyllan. Från Naturkosmetik fick vi in bl a te, vetegräspulver, korngräspulver, tea treeolja m m.

Vi kan avslöja att det kommer två nya klädmärken till första veckan av juni. Håll ett öga på facebook!

Avslutar inlägget med lite bilder på en del vi fått in i butiken!

 
Dessa finns endast kvar med röda och svarta stövlar 189kr

 
Hängare till sommarstugan, toaletten eller barnrummet.

 
 


 
Fint sommarlinne från Cream finns i vitt och rosa

 
Vi har många olika tights från Cream och Capri


                                                        Efterlängtade och populära byxor
                                                        från förra året, nu i vitt.


Snyggt sommarlinne!


Fin och snygg Creamklänning i vitt

 
Denna finns nu endast kvar i beige och en 42:a i vitt.

Kofta som finns i beige och vitt.
 
VÄLKOMNA TILL OSS!
Helen, Mia, Agneta